19/4-2012

Å vad jag fick dåligt samvete nu, har inte skrivit något på 1 vecka och 2 dagar! Det är ju skamligt! Men jag har haft fullt upp så jag har inte haft tid eller ork att skriva något. Men jag ska sammanfatta 9 dagar väldigt kort tänkte jag.

Förra lördagen så åkte jag, Clara, Rebecca och Luckan in till San Francisco några timmar. Vi gick runt och kollade lite och åt på en thairestaurang. Det var tyvärr inte lika gott som svensk thai :) Men jag hittade i alla fall en ny plånbok. Erica hade köpt en ny liten smidig plånbok och då kom jag på att jag också måste ha en ny liten, jag går ju runt med en liten portmonä från Kreta som är typ 10 år gammal :)Fast jag har en större plånbok också men det är kul att kunna variera sig lite, så jag kände att jag behövde uppdatera mig. Den här fick det bli i alla fall :)



På söndagen spelade vi match mot Dominican och för en gångs skull så var solen framme. Fast helgen innan så var det också soligt och då hade jag solat utan solkräm och det tog inte alls mycket. Så jag tyckte inte att jag behövde solkrämdå heller. Men där hade jag ju fel! Redan efter matchen såg jag röd ut, men det var bara en början. På kvällen var jag verkligen som en tomat, jag fick till och med dåligt samvete för att jag var så trög! :) Men nu är det bra i alla fall, har redan börjat flaga dock. Men tillbaka till matchen, vi förlorade med 1-0 och dem gjorde mål på straff. Finns inte så mycket att säga, bara att första halvlek var jättedålig och andra var bättre och vi missade massa chanser.

Sedan dess så har det varit skola, träning, läxor för fulla muggar. Som tur är så har jobbet på high schoolsen blivit inställda den här veckan så jag har kunnat jobba på mina slutuppsatser. Jag är snart klar med en av dem och har samlat ihop material så att jag kan börja skriva den andra. Men det är så mycket annat som händer hela tiden nu i slutet. Imorgon måste vi gå på softboll-tjejernas match och direkt efter det är jag, Clara, Rebecca och Selina bjudna till Jovan på en internationell middag :) Det kommer bli en svensk-japansk middag fast med italiensk mat :)

Sedan på lördag har vi match igen kl 9 på morgonen och det kommer bli ca 25 grader så man kommer ju inte vilja spendera dagen inomhus och skriva uppsatser efter matchen. Jo, det känns verkligen som att sommaren är här nu :) Idag har det varit kanske 23 grader eller något och hela helgen kommer bli fin!

Till en annan grej som jag gjorde idag. The Pacific Islanders Club hade uppvisning idag, dem hade en Lu'au (det är en Hawaiiansk klubb) så kafeterian serverade Hawaiiansk mat och dem hade lite danser och tävlingar och det var jättebra verkligen! Vi gick ju på en Lu'au när vi var i Hawaii i höstas men tyckte nästan att den här var bättre :) Här är några bilder:







Nu kanske det blev lite mycket  att läsa på en gång :) Men det kanske inte blir så mycket uppdatering fram till den 2 maj för jag kommer som sagt ha mycket att göra. Men är klar med alla finals den 2 maj i alla fall, så det ska bli skönt. Då har jag över en vecka att bara ta det lugnt innan hemfärd :)

Nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg och redo för mattequizzet imorgon bitti :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0