29/4-2012

Klockan är snart 1 på natten här i Oakland. Det är lördagnatt och jag har suttit och skrivit på en uppsats hela kvällen medans alla andra antingen har gått ut någonstans eller åkt hem till Alexandria som hade fest. Så kul har jag haft det ikväll :) Men jag var verkligen tvungen att skriva för uppsatsen ska in på måndag och jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Jag hade börjat tidigare i veckan men jag hade tänkt lite fel och så var jag helt fast. Men jag gjorde massa research så jag kunde skriva upp hur jag skulle lägga upp resten av uppsatsen och då var det mycket lättare. Så nu har jag skrivit 6 sidor av 8. Så imorgon har jag bara två sidor kvar och det känns jättebra.

Igår var vi ute och åt med ASHNU, skolans elevråd. Vi hade bokat bord på Izzy's Steak House. Det här får jag kanske inte säga men vi behövde inte snåla i alla fall för vi använde pengar från våran egen budget som var kvar. Det blev både förrätt, varmrätt och efterrätt och de flesta tog filet mignon som varmrätt :) Det var ett litet mysigt ställe men det var ganska dyrt och jag tyckte faktiskt inte att maten var så god. Till förrätt beställde jag jätteräkor med någon sås till och jag åt en, resten delade jag ut :) Jag fick smaka av andras förrätter och dem var inte heller nägra tiopoängare.

Men vet ni vad? Mathias tog creme brulee (vet inte riktgit hur det stavas) och jag fick smaka och det var ju så himla gott! Typ varm vaniljsås med ett lager av nån karamellgrejs. Jag som ÄLSKAR vaniljsås! Ska äta det varje gång till efterätt nu hädanefter :)



                               Jag och Ojo


                               Mathias "fyllde år" :)


                              Bryson and Shanell

(Kollade igenom inlägget och upptäckte att jag skrev Bryson and Shanell, haha. Tyckte det var lite roligt så det får stå kvar:))

Idag spelade vi match också, våran sista match för våren. Vi spelade mot East Bay och vi har inte vunnit mot dem många gånger, inte nån gång vad jag kommer ihåg. Så det ar kul att kunna avsluta våren med en vinst och speciellt när det var mot East Bay :) Vi vann med 2-1 och jag startade en liten fight på plan och fick gult kort, haha. Nä så var det väl inte riktigt. Men mot slutet, ca 3 min kvar, så tyckte en tjej att jag gick in lite för hårt (fast det gjorde jag verkligen inte) men hon blev väl bara så upprörd för att hon visste att dem skulle förlora. Så hon började skrika åt mig och knuffade mig lite. Jag stog bara och skrattade åt henne och då började BB, våran målvakt, lägga sig i. Hon är lite ghetto av sig och skrek: "ingen gör så mot en av mina lagkompisar!" så blev det BB mot den där tjejen istället. Riktigt drama! Men det blev inga knytnävar men domaren började med att ge mig ett gult kort (vet inte varför) och sen East Bay-tjejen och BB. Det var ett litet roligt slut på våren :)



Nu är det dags för sängen!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0