4/4-2012

Nu känner man att det inte är så mycket på terminen kvar för mot slutet så brukar jag alltid bli så himla trött på dagarna. Jag har inte sovit på dagarna alls mycket den här terminen, men nu känner jag att jag måste. Jag hade lektion precis och det var nästan så att jag somnade. Men det är också på slutet som man har mest att göra. Innan jag är helt klar med den här terminen ska jag göra det här:


- Slutarbete i etik på 10-12 sidor.
- En presentation om slutarbetet på 5 min (etik).
- Gruppresentation (etik) som ska vara ungefär en hel lektion (75 min)
- Ett reflektionspapper på gruppresentationen på 2-3 sidor (etik).
- Slutprov i Calculus 1 (matte) som är på allt vi gjort över hela terminen.
- Läxor och quiz i Calculus 1 varje vecka.
- Slutarbete om en kvinna från gamla testamentet (Bibel-lektionen) på 8-10 sidor.
- En presentation om slutarbetet på 5 min (Bibeln).
- Slutprov i ISAC 103 (historia).
- Prov imorgon i Bibel så ikväll ska jag läsa massa Bibeltexter.

Ikväll om exakt 4 veckor ska jag vara klart med allt det här utom slutarbetet i Bibeln, den ska vara klar några dagar senare. Men 4 veckor känns som ingenting för det är så himla mycket. Och i Etik så har vi knappt gjort någonting den här terminen, två quiz har vi haft och ett prov men det har inte varit så svårt så jag har inte behövt plugga så mycket till det. Och nu bestämmer hon att vi ska ha gruppresentation, reflektionspapper OCH slutarbete den sista månaden. Kunde hon inte lagt presentationen tidigare så vi inte behövde ha allt samtidigt liksom. Hon får ju planera lite!! Men om jag börjar lite smått så kanske jag är klar tidigt med de stora uppsatserna och så kan jag fokusera på proven och presentationerna sen.

Förrästen, tror nog att alla där hemma hörde vad som hände på ett univeristet här i Oakland för jag fick massa meddelanden och samtal om att ni var oroliga. Det var skottlossning och jag tror det var 7 som dog. Men det var inte min skola (peppar peppar) som tur var. Men skolan ligger inte långt bort så det var lite läskigt när man hörde vad som hade hänt. Här kan ni se en karta på hur nära våra skolor ligger. Kollade på google maps och det tar 17 min att köra dit.



Ikväll har jag lektion och måste göra en liten läxa innan dess. Hoppas ni har det bra där hemma!

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0