8/4-2012

Nu är påsken över och det känns inte ens som att det har varit påsk, ingen påskstämning här för fem öre. Det skymtar inte ens en liten kyckling nånstans, inga fjädrar och inget påskris. Innan kom jag och tänka på att jag inte har firat påsk på 3 år. Jag har nästan glömt av hur man firar påsk. Vad äter man för mat förrutom ägg? :)
Jag vet i alla fall att man får påskägg och det fick jag i alla fall i år. Men det var så mycket godis där i så jag kände att jag la på mig något kilo, eller vad säger ni?




Den här söndagen har i alla fall varit lite annorlunda än alla andra tråkiga söndagar., så har vi ingen träning imorgon för vi har påskledigt, så jag har ingen ångest för att jag måste gå upp klockan 6 för att träna :) För det andra, så hade jag gjort det mesta av matteläxan så jag hade bara några få tal kvar att göra idag, och det gick snabbt :) För det tredje, så gick vi till Sparky's (som ligger 5-10 min från skolan om man går) för att äta middag. Det var jag, Clara, Rebecca, Luckan och Mathias som gick och åt lite hamburgare och krulliga chips (curly fries:)). Kanske inte så bra med tanke på att jag redan lagt på mig ett par kilon? ;)

Imorgon fyller Rebecca 21 år så jag och Clara åkte till Safeway och köpte ingredienser för att göra marängswiss. Tyvärr hade dem inte maränger, det är tydligen inte så vanligt här i USA som det är i Sverige, så vi köpte mini-marschmallows så det kommer bli marschmallow-swiss istället :) Som present så köpte vi en lite större ram och skrev ut massa bilder så gjorde vi ett kollage kan man säga i ramen. Tyvärr fick det inte plats med så många bilder så resten ska vi sätta lite fint på ramen istället. Vi klippte ut glittriga stjärnor och hjärtan  också och satte dem bland korten i ramen. Det ser väldigt hemmagjort ut men blev jättegulligt tyckte jag :)

Nu ska jag vika ihop lite tvätt som ligger här och skräpar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0