17 aug

Nu har jag snart varit här en vecka redan, tiden går fort men det är väl för att vi alltid har något att göra :) Vi tränar och tränar, och mellan träningarna äter och sover vi. Sen är det ju kväll redan och dags att sova. Så ser vardagen ut just nu :) Skolan börjar inte förrän den 29 aug så det är lite mindre än 2 veckor kvar. Och det är ganska skönt att den inte börjar än!

Idag är det fredag och det är dagen innan våran första träningsmatch. (Den mot Ghana var bara en spontan-grej och vi spelade inte full tid så den räknas inte riktigt). Idag hade vi bara träning på morgonen och äntligen så har träningsvärken släppt, lagom till första matchen imorgon :) Vi spelar mot Cal State East Bay så det kommer bli en tuff match.

Våran förra tränare Nick fick sparken i somras (ingen vet riktigt varför) så våran assisterande tränare Jovan tog över det jobbet, och det känns bättre med honom som tränare. Han är från Japan och tycker inte att man ska bli straffad med att springa för minsta grej som alla andra amerikanska tränare. Och det är ganska skönt för man blev så irriterad på Nick när han gjorde så. Hade första-års-spelarna glömt att pumpa bollarna så fick vi springa istället hela träningen. I förrgår hände samma grej och det är klart att Jovan inte var glad när vi inte hade några bollar med luft i, men han såg det som ett straff i sig att vi spelade med dem dåliga bollarna istället. Så hellre en Japansk tränare än en amerikansk :)

En annan grej, Nick är nu assisterande tränare för Cal State East Bay så vi kommer ju spela mot honom imorgon, och då måste vi ju vinna ännu mer!! :)

Nu ska jag gå igenom lite arbete som jag måste göra eftersom att jag är Student Coordinator for the math lab. Jag har varit "hjälplärare" i matte och då har vi jobbat i ett mattelabb. Där är det drop-in så vem som helst får komma och fråga om hjälp. Det kommer jag fortfarande göra, men jag kommer också vara den som de andra hjälplärare vänder sig till om de inte kan jobba till exempel. Då får jag försöka få tag på någon annan. Och nu innan skolan börjar ska jag göra ett schema tillsammans med chefen, ett sign-in papper, och en affisch som vi ska sätta upp runt om i skolan. Sen när mattelabbet har öppnat så ska jag också göra en sammanställning efter varje vecka över vilka som kom till mattelabbet, vilken tid och för vilken kurs, så ska jag skicka ut det till alla mattelärare så att dem kan se vilka som besöker oss :) Jag är inte så nervös inför det utan det ska mest bli kul att få prova på något nytt :) Men nu är det dags att börja jobba på det så att det blir klart snart :)

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mycket spännande grejor i skolan. Hoppas ni vinner nu också Är du back i det nya laget med?Ha de bra //gubben

2012-08-20 @ 08:54:30
Postat av: mamma

Vi får hoppas ni vinner då,vore ju kul. :D hoppas allt går bra med skolan. Puss å kram

2012-08-23 @ 17:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0