29 aug

Jag trodde att internet blev bättre, men där hade jag fel. Ibland fungerar det jättebra, men sen helt plötsligt så slås det ifrån. Sen tar det några minuter innan det kommer tillbaka igen, och ibland kommer det inte tillbaka alls. Irriterad blir man allt. Just nu sitter jag i Rebecca Vlhas rum och kollar på film med henne och Rebecca Dis (från Sverige).

Idag var första dagen i skolan så vi fick ledigt från träningen idag. Jag har 5 lektioner som jag är säker på att jag ska ha, sen har jag en till som jag står på väntelista på. Jag gick på den lektionen precis och läraren tar bara in 15 elever, och dem platserna var redan tagna. Det är dem som först registrerar sig online för klasserna som får platserna. Så när jag skulle registrera mig så var det redan fullt, men jag var nummer 2 på väntlistan så jag hoppades på att få komma in. Men han var ganska hård så jag ska försöka komma in i den andra klassen med en annan lärare. Jag och Erica från laget var i samma position så vi gick och pratade med den andra läraren och hon sa att hon kunde ta in två elever till. Men vi var tvungna att skriva upp oss på väntelistan för att kunna komma in och det kan vi inte göra förrän imorgon för dem har stängt nu.

Att allt ska vara så komplicerat hela tiden! Jag blir så himla nervös. Jag kommer inte kunna koncentrera mig på träningen imorgon för tänk om jag inte kommer in? Jag kan ta den nästa termin men jag kommer ha andra ämnen som är ganska jobbiga så jag hade hellre fått det gjort.

Äntligen kan jag lägga upp bilderna från Oakland Zoo :) Det tog lite tid. Men nu blir bilderna så superstora, vet inte hur man gör dem mindre. Har inte lärt mig Mac riktigt. Försöker göra som jag gjorde på min PC men det går inte :( 

Rebecca, Hernan och Jag. Rasmus var också med fast han var fotografen för den här bilden.

Rasmus blev nästa överkörd av djurparkståget! :)

 

Lille Herr Nilsson träffade vi på :)

 

Gigantiska sköldpaddor hade dem också! 

 

Fina Giraffer!

 

Söta surikater träffade vi på. Han kollade verkligen rakt på mig :)

 

En riktigt fet tiger! Den låg och vilade när vi först kom så det såg ut som en vanlig tiger, men sen när den reste sig fick man en chock. En riktig fetknopp var det :)

Tre stora elefanter fanns det också. Har aldrig tänkt på hur skickliga dem är på att äta med snabeln. Dem tar en gren med massa löv på och sorterar bort grenarna. Det var riktigt roligt att kolla på :)

Söta små filurer :)

Kompisarna :)

 

Kan säga att det tog mig ungefär 45 min att göra klart det här inlägget. Blir inte internet snabbare nu så går jag till presidenten på skolan och klagar!! (fast det kommer nog aldrig hända ändå:)) Får väl stå ut med det här :)

 

Nu ska jag läsa lite innan jag somnar! 

God natt! 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0