Dec 7

Nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem och de sista dagarna kommer bli tuffa. Jag har 3 slutprov nästa vecka, en uppsats + presentation och skriva klart mitt 15-sidors papper. Och så ska jag göra klart programmerings-uppgifterna också. Allt det har jag på 3 dagar!
 
Och så har jag ett stort problem som jag helst måste lösa innan jag åker. Jag har ju en business major, men så tar jag också en minor i matte, det betyder att man bara behöver ett visst antal kurser inom det området. Och jag hade planerat att ta Calculus 2 och linjär algebra till våren. Men vi var bara 4 personer som anmälde oss till linjär algebra (det behövs tydligen minst 6 personer), så dem tog bort den bara så där. Så nu är vi 5-6 personer som saknar en enda kurs för att kunna få en matte minor. En av mattelärarna, Sammis, startade upp matte minor för bara 2-3 år sedan och vi är bara ca 10 stycken som gör det, men nu ska han sluta för han ska börja jobba för Google så nu finns det bara en heltids mattelärare och hon är inte så omtänksam och hjälpsam av sig.
 
Men jag ska inte ge upp än. Jag ska kolla med en ekonomilärare om han vill göra en Independent Study med mig. Han var inte på sitt kontor idag så jag ska jaga honom nästa vecka :)
 
På tal om ananas, här är en bild från Hawaii ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0