15/2-2012

Ni måste kolla på de här två videorna! Det är Norrmännens sätt att spela fotboll :) haha!










Annars så har jag lärt mig några nya ord på spanska idag :) Det går ju ca 10 Argentinare här på skolan så jag försöker prata lite varje dag. Ska försöka lära mig ett och annat nytt ord varje dag :)

Idag blev det dessa:

Ormiga: myra
Que te mejarse: Krya på dig
Mochila: Ryggsäck
Gorra: Keps
Fuego: Eld

Nu ska jag göra lite matte innan jag ska gå och lägga mig. Imorgon bitti är det fotboll som vanligt kl 7!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Vi fortsätter med spanskan när du kommer hem. Heja Norge

2012-02-17 @ 16:18:16
Postat av: Linda

haha! vi får prata spanska på skype pappa :P

2012-02-18 @ 23:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0