15/1-2012

På måndag är det Marthin Luther King-day så vi är lediga och har långhelg :) Det passar bra för då blir det en mjukstart med skolan! :)

Idag, lördag, så åkte jag, Clara, Luckan och Manuel in till Berkeley med Manuels nya bil. Han har köpt sig en bubbla cab :) Så vi åkte dit med håret flygandes åt alla håll! Det var riktigt tovigt när vi kom fram, men det var det värt! Tänk att åka cab i januari och inte frysa!! :P Clara hade med sig sin kamera så jag kan visa lite bilder när jag får dem av henne.

Väl i Berkeley så gick jag och Clara till T-mobile som är min mobiloperatör. Det var något fel med min räkning förra året i Oktober nämligen. Det stog att jag skulle betala 90 dollar istället för 45. Jag åkte dit och frågade och var säkert där inne i en timma men det var ingen som visste varför. Och hon som hjälpte mig ringde runt till alla möjliga människor men det hjälpte inte. Då slutade det med att jag var tvungen att betala hela summan för att kunna använda telefonen, hon kunde inte ta bort det sa hon. Men hon lovade att när jag kom tillbaka i Januari så skulle jag få den första månaden gratis. Och det lät ju bra! :)

Så nu var det dags att gå tillbaka och få den här gratis månaden. Nu var det en kille som hjälpte mig och han förstog inte riktigt vad som hade hänt. Så han skulle också ringa runt för att reda ut det så det slutade med att jag fick sitta där medans han pratade i telefon. Men efter en halvtimma bestämde jag och Clara att det var bättre att skita i det här. Det var bara krångligt och tog massa tid och det verkade som att dem inte skulle kunna lösa det ändå. Så vi lämnade stället och gick till en annan operatör där jag har ett vanligt kontantkort. Det ska nog inte vara så krångligt i alla fall :)

Efter det så gick vi förbi Ben and Jerry's och det kan man ju inte bara gå förbi utan gå in. Så det fick bli lite glass också :) Vi satt ute och klockan var ca fem på eftermiddagen och det var inte så jättekallt ute! Det var väldigt mysigt :)

När vi kom och hade ätit middag så var det dags för Clara att gå från blond till brunett! Men vi trodde först att det hade blivit lila för det såg lila ut när hon sköljde ur det, men som tur var så var det bara falskt alarm! Hon blev brunett tillslut :)

Nu är klockan snart 1 på natten och jag måste sova. Imorgon kommer Rebecca Disbrandt hit, den tredje svenska tjejen :) Hon kommer på eftermiddagen och det ska bli kul att träffa henne igen :)

God natt på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0