Nov 2

Igår så var det dags för ännu en flygtur. Vi flög från Hawaii-ön till Oahu till ett hotell i Waikiki, Honolulu. Det är nästan jämte det hotellet vi stannade på förra året så vi känner igen området ganska bra. När vi först kom till hotellet så fick man ett positivt intryck för det var så himla mycket finare än det förra. Men det skulle jag inte tänkt. Det visade sig att man inte har wifi på rummen utan man måste ha en internetsladd. Tur att man har en Macbook Air då som inte har ett sådant uttag i datorn :( Jag köpte en sån adapter för att kunna använda internetsladden på skolan, men den tog jag inte med mig för jag var säker på att det skulle finnas wifi överallt. Typiskt! Sen imorse när vi ska äta frukost så ramlar jag nästan baklänges. Det var så himla dålig frukost!! Dem hade pannkakor, vattnig gröt, sockriga flingor, rostat bröd och frukt. Vad är det för frukost? På det fula hotellet på Hawaii fick vi ju beställa våra ägg hur vi ville ha dem, vi fick bacon och korv och potatis, och även rostade bröd, yogurt och frukt. Hade hellre bott på det fula hotellet om man fick bra fukost och internet på rummet. Men men...
 
Nu ska jag inte klaga så mycket. Jag är ju ändå på Hawaii :)
 
Idag spelade vi match igen och förlorade med 3-1. Men jag är inte så ledsen ändå för jag gjorde mål!! :) Vi fick en frispark några meter utanför straffområdet och Erica lägger in ett inlägg. Jag rörde mig inåt mot straffpunkten och trodde hon som markerade mig följde efter, så jag var liksom beredd på att få någon i ryggen. Men det kom aldrig nån så jag stog där själv och nickade in bollen :) Men då låg vi redan under med 3-0, eller det blev ju 3-1, med typ 1 minut kvar så det var ju redan kört ändå. Och det var ganska jobbigt att spela i värmen. Det var verkligen varmt. Det känns inte som att det spelar någon roll hur mycket vatten man dricker, man blir seg i benen ändå.
 
Vet ni, dem spelar Spice Girls i lobbyn nu, haha :) Var tvungen att säga det bara!
 
Efter matchen på väg till hotellet så stannade vi vid standen och tog lite lagbilder. Har massa bilder på kameran men har inte fört över dem än, har inte hunnit det. (Nu spelas One directon, tänker på dig Kisen:) ) Ni kommer få se en bildbomb när alla bilder är överförda och redigerade :) Men här kommer en stulen bild från Rachel på henne och Kayla, så får ni se vart vi var i alla fall :)
 
 
Och igår var vi på Cheesecake Factory och åt middag. Det var Jennis födelsedag igår så hon fick en special-cheesecake och så sjöng alla :)
 
 
Imorgon har vi hela dagen att hitta på massa kul i Hawaii. På förmiddagen fick vi välja mellan att åka till Hanauma Bay och snorkla, det vi gjorde förra året, eller åka till Pearl Harbor och kika. Sen på eftermiddagen får vi göra vad vi vill. Jag valde att åka till Pear Harbor för jag fick inte åka dit förra året och jag vet inte när/om jag kommer tillbaka  Hawaii. Och sen vet jag att jag hade max simmat 10 meter ut i havet över reven. Det var typ det jag gjorde förra året för jag fick panik, haha! Det är ju så läskigt när man inte kan nå botten och det kan komma en Bruce-haj  och smma under en när som helst . Så imorgon ska jag till Pearl Harbor och stranden på eftermiddagen, det passar mig bättre :)
 
Nu blir det sängen snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0