Nov 25

Den här veckan var det ju Thanksgiving och det var behövligt med lite ledighet. I osndags gjorde jag absolut ingenting. Jobbade en timma runt lunch och sedan skrev klart ett papper som skulle vara inne kl 15, men efter det så låg jag mest och kollade på serier :)
 
Torsdagen var Thanksgiving-dagen och kafeterian var stängd då. Det var inte många kvar på skolan för det var många som åkte hem, så jag och Luckan lånade Hernans bil (som hellre ville sova) och åkte och köpte lite frukost. Sen på eftermiddagen var vi bjudna hem till Daniel. Han gick ut för 1.5 år sedan från Holy Names och han bor med sin tjej i närheten. Så jag, Erica och Hernan köpte med oss potatisar (för potatismos), grönsaker och efterrätt, åkte hem till Daniel som hade köpt kyckling istället för kalkon, och så lagade vi mat ihop :) Men vi var så mätta efter maten så vi orkade inte äta någon efterrätt. Vi åt väl så mycket för det var något annat än bara ris och kyckling som vi får på skolan ;) 
 
Vid midnatt är det ju Black Friday varje år, USAs största REA! Både Daniel och Erica skulle upp och jobba dagen efter, så jag och Hernan åkte iväg till ett köpcenter runt midnatt. Vi kom fram runt ett efter att ha letat parkering också, det var sjukt mycket bilar!! Sen blev det shopping till ca 5 på morgonen :) Jag köpte dock bara 3 tröjor, men Hernan kom hem med 6-7 påsar. Han köpte julklappar till hela tjocka släkten :) Den dagen gick jag och la mig kl 6 på morgonen :)
 
I fredags gjorde jag inget speciellt. Gjorde klart två uppsatser som ska vara klara till nästa vecka, så det är skönt att ha dem klara :) Eftersom det blev en ganska sen natt dagen innan så la jag mig hyfsat tidigt den dagen.
 
Lördagen var det dags att börja förbereda för min presentation i min senior-klass! Jag ska ha en presentation på 20 (!!!!!!!!) min och jag har varit nervös i typ en vecka redan. Nu ångrar jag mig nästan att jag inte gick på en större skola med typ 2-300 elever i varje klass, för dem kommer ju inte ha sådana presentationer! Så både lördagen och idag, söndag, har jag ägnat mig åt att göra klart en power point och nu är jag klar. Det känns ganska bra faktiskt. Måste öva mer bara. Övade en första gång nyss och det tog 30 min. Men då pratade jag ganska långsamt och jag stoppade lite då och då för jag kom inte ihåg vad jag skulle säga. Men när det kommer flyta på bättre så tror jag att det blir lagom :)
 
Under helgen fick jag också denna bild från Kajsa på min lille Ronjis. Hon gosar med min  halsduk för hon saknar mig så mycket :) Men snart kommer jag hem Ronjis! Det är bara 2.5 vecka kvar nu :)
 
Nu ska jag sova snart!
God natt :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du vet vad jag sagt om snabbpratande! Det skall vara tydligt också:). Lycka till. Tänk så här ,20 min av ett helt liv är ju ingenting Kör hårt lindis

Svar: haha, jag veet pappa :)
lindawikfors.blogg.se

2012-11-27 @ 09:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0