11 Okt

Har glömt att säga till att jag är "hemma" på skolan igen. Vi kom hem måndag natt runt halv 2. Vi spelade match mot Azuza på måndag eftermiddag, vi spelade inte så jättebra och förlorade (som vanligt) med 4-0. Vi har inte vunnit en enda match i serien och det ser inte ut som att vi kommer göra det heller. Det här är verkligen inte vårat år.

I somras så fick våran tränare sparken (är ganska glad för det, oops) och Jovan fick ta över. Tycker om Jovan bättre, han kan mer fotboll och han är inte så amerikansk att han tycker att man ska löpa så fort man göra något fel. Men det var jobbigt för Jovan att ta över i sista minuten, men det har gått bra ändå. Men bara för att Nick inte var kvar var det några spelare som tackade nej och nu har vi en ganska tunn trupp. Vi har 4 spelare som inte har kunnat spela alls den här säsongen och som inte kommer komma tillbaka innan serien är slut och vi har haft många skador här och där på många spelare. I måndags fick Michelle hjärnskakning så hon kommer inte spela på lördag, Rachel skadade knät och hon kommer nog inte spela alls de sista matcherna och Kayla ficken känning i någon muskel så hon har inte tränat alls den här veckan, men hon kommer nog spela på lördag. Så just nu ser det ganska tunnt ut på bänken kan jag lova. Men vi får göra vårat bästa.
 
Jag vet inte om jag har berättat det här men jag är inte heller i toppform. Har nog sagt någon gång att jag haft problem med vaderna, men i somras fick jag reda på vad det var. Musklerna är inlindade i någon slags påse, och dem är för små för mina vadmuskler så dem får inte riktigt plats. Och det kan göra jätteont ibland, och ibland kan det kännas bättre. Det är lite olika. Men det gör ondast om det är väldigt varmt ute och om vi byter underlag. Vi tränar på konstgräs och i helgen spelade vi på gräs båda matcherna, så första matchen gick det inte så bra. Spelade nog bara 20-25 min. I somras träffade jag min kusin från Norge och hon hade samma sak när hon var mindre och hon var tvungen att operera och göra påsarna större typ. Sen dess har det varit bra för henne. Så jag måste väl göra det också om det ska bli bättre. Fast jag skulle ju gjort det tidigare, inte vänta 6 år. Men jag tänker ofta att det går säkert över snart och då väntar man 6 år innan man förstår vad som måste göras. För jag kollade upp det för 4 år sen kanske. Gick till en tjej två gånger och första gången sa hon att det var överansträngning och att jag skulle göra vadhävningar varje dag. Det gjorde jag men det blev inte bättre. Så jag gick tillbaka några månader senare och då sa hon att jag skulle köpa hälilägg och om inte det hjälpte så behövde jag operera. Berättade det för pappa och kommer ihåg att han bara skrattade, " du behöver inte opereras!" Men häliläggen hjälpe ett tag men tillslut så kom det tillbaka i alla fall. Och sen åkte jag ju till USA så då tänkte jag inte att jag skulle kolla upp vaderna igen. Så nu får jag skylla mig själv att jag inte tog tag i det tidigare. Men men... :)
 
Den här helgen blir en riktigt plugghelg för jag har två prov på måndag i Human Resource Management och i Business Law. Sitter i bibblan nu och ska plugga lite. Tänkte bjuda på en solig bild från Hawaii förra året för idag är det jättekallt här i Oakland och tror nog att det är det hemma också :)
 
 
Ni får ha det så bra så länge :)
 
Kramis

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är kallt är jag, men vi har haft några väldigt fina höstdagar :)

Svar: ja, hösten kan vara fin den med med alla färger på löven :) det har du rätt i mattis!! :P
lindawikfors.blogg.se

2012-10-12 @ 14:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0