15 Okt

I lördags hade vi match och vi förlorade med 5-0. Tråkigt tråkigt, men jag orkar inte bry mig längre. Det är tre personer som tror att dem är stört, bäst och vackrast som bara skäller och skriker på alla andra med riktigt dålig attityd. Tror dem att man spelar bättre då eller? Då blir man ju ännu mer osäker. Det är många i laget som har sagt att dem känner så, så det är inte bara jag. Det roliga är att vi är 4 seniors och dem andra tre är dem som är så "himla bra". Så jag känner inte att jag riktigt passar in i seniordruppen :) Men det är kul att höra att alla freshmen tycker att jag är den bästa senioren :) Jag är hellre en bra kompis mot mina lagspelare och att vi förlorar som ett lag, än att vara elak mot andra och förlora som individuella spelare. För det känns inte som att vi är ett lag alls. Det är många grupperingar. Men jag hoppas att det blir bättre nästa år när dessa tre spelare inte är kvar.
 
Idag har varit en riktigt lång dag. Har haft två prov så igår var det bara plugg. Det första provet gick åt skogen och jag var så himla arg!! Läraren sa att vi skulle plugga efter kapitel-målen som fanns i början på varje kapitel. Jag och Luckan svarade alla frågorna från 7 kapitel (det tog nog 10 timmar samalagt), och så pluggade vi igenom allt som vi skrivit, så det kändes ganska bra när jag satte mig ner på stolen för att göra testet. Men nej då, vi får ett prov på 14 sidor, 87 frågor som vi ska göra klart på 1 timma och 10 min. Jag var inte i närheten av att hinna ens läsa igenom alla frågor plus att han inte alls hade utgått från frågorna i boken. Efter 7 sidor var jag så arg att jag bara ville gå därifrån för jag kände att jag inte kunde någonting!! Men det var jag inte ensam om så vi får ta och prata med honom på onsdag, så kan han ju inte hålla på!
 
Det andra provet gick bättre. Vi fick använda våra anteckningar från lektionerna och ibland lönar det sig att vara en av dem sista kvar. Han frågade om det var någon fråga vi var osäkra på och så gick han igenom dem och sa det rätta svaret. Så kan man ju också göra som lärare, haha :) Tror att han hjälper mig lite extra också för jag frågade om jag fick ha med mig en svensk-engelsk ordbok för det är så himla många nya ord i Business Law. Alla lag-ord som jag knappt vet vad dem betyder på svenska ska jag kunna på engelska liksom.
 
Nu känns det som att min hjärna är helt kokt så jag vill sova med en gång!!
 
God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0