Okt 26

Hej igen,
 
Nu var det ett tag sen jag skrev, men det har varit mycket den här veckan. Men jag ska försöka sammanfatta den här veckan lite lätt.
 
I fredags spelade vi match mot Williams Jessup. Det var bara en träningsmatch men det var mot det laget som var våra rivaler i den förra serien vi spelade i. Så det var ändå en viktig match. Jag tyckte att vi spelade bättre än dem men det är svårt att vinna när man har ett lag plus en domare mot sig. Det var uppenbart att han var mutad! Han gjorde så konstiga beslut så det var inte klokt. Det slutade med att vi förlorade med 3-1, men ett mål blev bortdömt och ett friläge där han ger oss frispark istället. Vi hade ju ändå bollen så då låter man ju spelet gå eller? Men sen hade vi flera chanser att göra mål och vi missare hela tiden verkligen.
 
Men när alla andra missar så får väl jag ta och kliva fram ;) I onsdags hade vi match igen, mot Notre Dame den här gången. Förra matchen mot dem blev 5-0 och då var det ren kollaps i andra halvlek. Efter 90 min så stog det 2-2, det var jag och Erica som gjorde mål :) Men här i USA så är man inte nöjd med oavgjort utan då kör man 2x10 förlängning för att man ska få avgöra matchen. Då är det första målet vinner. Efter första 10 så var det ingen som hade gjort mål. Sen i andra 10, efter 2 min så får en spelare bara springa igenom hela försvaret, det är ingen som går på. Och hon gör ju mål då såklart. Så nära att få en poäng. Det hade känts som en vinst för oss med typ 12 förluster nu. Men men.
 
                                 The losing team, haha :)
 
Anledningen till att jag varit så upptagen är att vi åker till Hawaii på måndag för våra 3 sista matcher i säsongen, så jag vill ha gjort det mesta av all läxa innan jag åker. Man vill ju inte plugga när man kan vara på stranden och sola och bada :) Så jag gjorde en lista av allt jag behövde göra klart och den har jag jobbat på hela veckan nu, och jag är nästan klar faktiskt. Vi är borta 6 dagar och kommer hem nästa söndag runt midnatt tror jag. Dagen efter har jag ett prov och en presentation. WOHO!!! Presentationen är jag klar med, ska bara jobba med powerpointen också. Men det går ganska, jag har gjort det jobbigaste nu i alla fall. Så i Hawaii ska jag plugga på provet, det ska jag inte göra innan. Så imorgon och på söndag ska jag skriva på mitt slutarbete i min senior-klass. Jag ska lämna in 12 sidor på onsdag veckan efter Hawaii, och jag har 8 sidor nu. Så jag hoppas jag kan få ihop några till :)
 
Vet ni vad som händer imorgon då? Det är våran sista hemmamatch och det är en stor grej här i USA, i alla fall för alla seniors :) Vi är 4 seniors i vårat lag och vi kommer nog få lite presenter från laget. Det har dem fått de tidigare åren i alla fall så jag hoppas jag får något med :) Vi har alltid gjort en scrapbook till varje senior där man får en sida var och skriva vad man vill. Vore kul att få en sån från alla lagkompisarna. Men jag får vänta tills imorgon och se :) Jag har skrivit ut kort på oss 4 senior i alla fall och ramat in dem och ska ge det till dem andra tre som en present från mig. Och min svenske-familj har också senior game imorrn. Det är Fredrik, Luckan och Rasse. Dem ska få blommor och ett litet kort :)
 
Den här bilden ska Erica, Brit och Jill få :)
 

Nu ska jag gå och lägga mig. Vi ska ha ett möte imorrn kl 10 med mattelabbet och mattelärarna. Vi ska prata om vad som är bra och dåligt med labbet och om det är något som behöver förbättras.
 
God natt på er :)
 
Ps. Glömde ju säga att vi fått en uppdatering om the gunman som härjade på skolan förra veckan. Det var tydligen en man från ett företag som brukar vara på området. Kommer inte ihåg vad dem gör, men dem går i alla fall runt med en pistol och så behövde den här mannen gå på toa. Så var det någon som såg att han hade pistol som sa det till någon annan och så slutade det med att han försökte råna någon. Historien ändrades liksom från person till person så dem visste inte vad dem snackade om till slut. Är inte förvånad att det hände för dem som jobbar i den byggnaden är helt värdelösa. Dem är så lata och gör bara massa fel hela tiden, speciellt dem som har hand om betalningar och stipendium. Så nu behöver ni inte oroa er om det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0