Okt 28

Igår var som sagt min sista hemmamatch för evigt på HNU :(
 
Det var lite sorgligt faktiskt. När jag satt på rummet och tänkte på det så kom det nästan en tår. Trodde att jag skulle storlipa när vi väl var där men jag klarade mig faktiskt :) Man har nämligen en liten ceremoni kan man säga innan matchen. Dem ropar upp alla seniors en efter en och så får man gå fram till mittcirkeln och ta emot blommor och presenter från familj (om man nu har det i USA :P). Sen blir det massa kort både ensikda, med seniors och med hela laget. Har inte kollat igenom bilderna än men ska se om jag hinner göra det senare ikväll. Gör jag det så kan jag lägga upp några.
 
Sen var det då själva matchen. Jag vet inte riktigt vad vi har gjort mot alla domare, men vi har dem ju alltid mot oss nu för tiden. Efter ca 15 min får nämligen Brit rött kort. Det var i en situation där hon skulle haft friskpark för den andre spelaren sparkade henne, enligt Brit. Jag såg inte riktigt vad som hände. Men hon fick ingenting och då blev hon arg och sparkade tillbaka på den här spelaren. Då blåser naturligtvis domaren och Brit får rött och kommer vara avstängd i minst 2 av våra 3 sista matcher. Inte bra för laget!
 
I det läget leder vi med 1-0, men när vi har en utvisad blir det lite kaos i vårat lag och vi vet inte riktigt vad vi ska göra. Sen gör dem 1-1. Men vi tar oss samman och kämpar på och har faktiskt några chanser. Sen i andra halvlek, också efter ungefär 15 min, så är det Ericas tur att bli utvisad. Så vi spelade sista 30 ungefär med 9 spelare. Det var en upplevelse, haha. Men det roliga är att vi var riktigt bra i försvaret. Vi hade inte så mycket chanser framåt, men dem kom inte igenom många gånger. Så när det slutar med oavgjort så är det ju förlängning. Men den här gången klarade vi att hålla undan, så vi fick äntligen våran första poäng i serien! :) Har aldrig varit så glad för ett oavgjort! Det kändes så bra med när vi bara var 9 spelare! Vi spelade en 4-4 uooställning i 50 min :)
 
Det blev tyvärr inga bilder från igår. Har inte haft tid att fixa med det, har haft alldeles för mycket att göra med packningen, tvätt och arbete. Sen blir man massör helt plötsligt och ska massera Tom, Fredrik och Rasmus medans San Francisco Giants blir World Series mästare :) Men jag fick tillbaka lite massage sen så det var snällt.
 
Nu ska jag se om jag packat ner det jag behöver. Ska nog lämna kvar lite grejer, har fått med mig alldeles för mycket känns det som. Jag tror nog att vi har internet på hotellet, annars blir det jobbigt :P Hör av mig när vi är framme.
 
(Vill mamma eller pappa eller någon annan prata med mig innan vi lyfter så kan ni ringa innan kl 9.30 våran tid. Vi har inte ställt om klockan än så det är 8 timmars skillnad nu)
 
God natt :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Gott med en poäng iaf och med 9 spelare, starkt jobbat.

2012-10-30 @ 16:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0