Okt 30

Idag var det matchdag och vi visste att det skulle bli jobbigt med vädret för det är så himla varmt och fuktigt här. Vi har tagit med oss 18 spelare, men 3 av dem är skadade så dem kommer inte spela någonting. Dem är bara stöd kan man säga :) Sen fick ju både Brit och Erica röda kort i förra matchen så dem var avstängda den här matchen, så vi hade bara två avbytare varav en var målvakt. Så en avbytare! 
 
Vi mötte Hilo University och dem har bara vunnit två matcher och båda var mot Chaminade. Dem spelade vi mot förra året och dem var helt kassa. Så vi kände att vi hade en chans att slå Hilo. Men här i Hawaii har dem inte så bra kvalitet på planer kan jag lova. Vi spelade på en basebollplan som dem gjort om till fotbollsplan så en tredjedel av en halvplan var jord. Sen var det inte en gräsmatta vi spelade på utan en plantmatta. Gräset var typ 1 cm tjocka. Så det var mycket som var annorlunda, men dåliga domare är vi ju vana vid det här tillfället :P
 
I halvlek stog det 0-0 och det var ganska jämt, men vi kände att vi kunde vinna. Vi måste bara få in bollen i mål! Men i andra så blev det lite jobbigt för oss. Vi saknade Erica och Brit på mitten för vi vann inte så mycket där alls. Det slutar med att dem gör två mål och vi var alla så arga för det andra laget var så himla osportsliga så det gjorde att man blev ännu mer arg.
 
Men en rolig grej. På en friskpark för oss så var det en tjej som backade in i mig och trapade mig på foten. Så jag frågade henne på svenska: "vad håller du på med?", för det är lite kul, haha. Och hon blev helt galen! Det såg ut som att hon skulle börja slå mig och så skrek hon "Oh yeah you fucker! You fucker!". Haha. Jag bara skrattade åt henne och sen sprang jag där ifrån. Det är så roligt att prata svenska med motståndarna, man vet aldrig vad man får för reaktioner :P 
 
Två bilder fråb matchen :)
 
 
 
 
Nu blir det mat :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Men va tråkigt att alltid förlora,det blir nog bättre när du kommer hem och får spela i ett riktigt lag som BORÅS GIF. Hoppas ni kan vinna den andra matchen,jag håller tummarna. Puss å kram

2012-10-31 @ 10:04:17
Postat av: töv

hahahahah gud vad roligt!

Svar: vad var det som var roligt? :)
lindawikfors.blogg.se

2012-11-01 @ 13:11:28
Postat av: Anonym

det du sa till spelaren, och hur hon reagerade ;)

Svar: haha, ja just det :)
lindawikfors.blogg.se

2012-11-07 @ 14:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0