16 April

Då hände det igen. I lördagskväll så slutade internet fungera igen. Det är inget som stämmer på den här skolan. Internet var nere från lördags kväll till måndags kväll, så det kom tillbaka för någon timma sedan. Pratade med min mattelärare och hon tycker att det är jättekonstigt att det här händer. Hon har jobbat på andra skolor och det har aldrig varit ett problem, och det ska det ju inte vara. Internet måste ju fungera. Lärare använder det när dem ska lära ut, elever använder det hela tiden till läxor mm. Jag har en uppsats till på torsdag och en tills på lördag och jag hade ju varit jättemycket efter om jag inte haft internet. Nu hade jag sån tur att jag fick låna Fredriks, Rasmus, Toms och Luckans internet. Dem betalar ju för internet genom Comcast så deras fungerade.
 
Förra tisdagen så hade eleverna ordnat med en protest. Dem som startade det här och som är med och ordnar med allt heter "working group" (jag är inte med). Och dem gjorde en lista med 10 punkter som dem tycker behöver förbättras här på skolan, och WiFi var en av punkterna. Så dem skickade ut ett mejl till alla elever där dem samlade ihop underskrifter. Och jag tror dem hade fått ihop över 300 st som då håller med om att det är mycket som behöver förbättras. Så i tisdags skulle vi träffas utanför biblioteket, hade man lektion så var det meningen att man inte skulle gå. Jag hade lektion och min lärare var medveten om vad som skulle hända, så han ställde in lektionen för han tycker också att saker behöver förbättras :) Nu var man inte tvingen att gå med i protesten, men eftersom det var så många som hade skrivit under så trodde jag att det skulle vara jättemånga som skulle gå med. Men det var faktiskt mindre än vad jag trodde.
 
Här är en bild på nästan alla, jag står nästan längst fram någonstans i mitten :) Ni ser också några av medlemmar i working groupen till vänster. Dem förklarar hur protesten skulle gå till. Så vi skulle gå runt skolan till olika "viktiga" personer och överlämna ett papper med alla punkter som måste förbättras. Och när vi stog utanför varje byggnad där dem här personerna har sina kontor, så skulle vi ropa  "We deserve better" tilld vi såg att dem var på väg ut :) Det var några lärare som stog och kollade och det är många som tycker att det är bra att vi tog tag i det, så det är skönt att eleverna har stöd från lärare också.
 
 
Nu ska jag sova så att jag är någorlunda pigg tills imorgon :)
 
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0