8 April

Hej :)
Pratade med mamma lite imorse och hon tyckte att jag är dålig på att uppdatera. Och det måste jag väl erkänna att jag inte varit så bra på det senare :( Men det har varit så himla mycket nu. Förra veckan så hade vi matteprov på fredagen och jag och Selina pluggade ett par timmar varje dag till det. Plus så hade jag tennis, jobb och andra läxor att göra så det blev inte så mycket tid över till annat.
 
Och helgen har varit helt proppfull den med! I lördags så hade jag lektion 13-16, och sen var det att skynda sig tillbaka till rummet och packa väskan för kl 17.20 var det dags för fotbollsmatch. Det var Alumni mot tjejlaget. Alumni är alla som har tagit examen och inte spelar längre, så jag var med i alumni-laget :) Så vem som helst får alltså vara med och spela som någongång har spelat för fotbollslaget och Holy Names :) Men det nästan bara spelare spelade de tigiare åren jag gått här, så jag kände igen alla utom en. Fast henne visste jag vem hon var från skolan men jag har bara aldrig spelat med henne :) Så det var kul att träffa alla igen! Och vet ni vad? Alumni vann med 2-0! Det var kul med en vinst för det blev ju inte så många förra året ;)
 
Efter matchen åkte alla i alumni hem till Sabel som bodde bara 5 min från planen. Hon bjöd på lite mat och så, så hängde vi där hela kvällenm helt svettiga som man brukar göra här i USA :) Men det var lite ledsamt också för jag vet inte om jag kommer se många av dem igen. Har börjat förstå att jag inte kommer vara här så länge till nu. Det är lite tråkigt faktiskt :(
 
Nu över till tennis :) Vi hade match idag mot Mills. Förra gången så förlorade laget med 5-4, så nu ville vi ha revansch! Och det fick vi faktiskt :) Vi vann med 7-1 den här gången! Men det var en dubbelmatch vi inte spelade för deras spelare hade lektion och var tvungna att gå, men det hade ju inte gjort någon skillnad ändå. Och en annan rolig sak, jag vann min singelmatch mot en riktig tennisspelare :) Hon har spelat tennis i några år och jag vann, wihooo :) Första setet förlorade jag med 6-1, andra vann jag med 6-3. Sen gjorde vi en 10-poängs tiebreaker istället för ett till set för hon hade lektion, och den vann jag med 10-3 :) Jag var lite nervös i slutet men det var jättekul att vinna :)
 
Här kommer en liten bild på laget :)
 
 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

fått klänningen nu :))

Svar: woho :) skicka bild!!
lindawikfors.blogg.se

2013-04-11 @ 21:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0