Feb 25

Heeeeej :)
 
Jag har hamnat i en period där jag inte tycker det är så kul att uppdatera bloggen. I början av terminen var det kul, då skrev jag ganska ofta. Men nu gör man inte så mycket, så då finns det liksom inget att skriva om. Man pluggar, går på lektioner, gör läxor, tränar och jobbar.
 
Men jag kan berätta hur det gick på matcherna i helgen. Normalt så har man 6 spelare till varje match, och så spelar man 3 dubbel och 6 singelmatcher. Och så vinner den som får minst 5/9 poäng, så en match är en poäng. I fredags så hade vi bara 5 personer som kunde spela, så vi hade automatiskt förlorat en singelmatch och en dubbelmatch. Så vi låg under med 2-0 från första början. Men sen var dem tjejerna väldigt mycket bättre än oss, så vi hade inte haft en chans ändå. Alla förlorade sina matcher :( Jag förlorade med 6-0, 6-0.
 
I lördags så hade vi 6 spelare tillgängliga till matchen, så det var ju bra :) Jag spelade med Carmen i dubbel och vi förlorade med 8-2. Man spelar bara ett set och först till 8 gem. I dubbel så förlorade vi 2 matcher och vann en, så det stog 1-2 till Mills College när vi började med singelmatcherna. Jag spelade mot deras 4e bästa spelare, och hon spelade i det första laget i dubbelmatchen, så jag var lite nervös. Men det gick bättre den här dagen. I fredags var det ju första matchen någonsin så nu visste jag lite var jag skulle förvänta mig. Men tyvärr slutade det med 6-0, 6-0 den här dagen också. Men riktigt så dålig var jag faktiskt inte. Det var många gånger det gick till duce till advantage till duce. Säger man samma på svenska tro? :) Så det var många gånger jag var nära att få några gem, men det slutade med att hon vann dem till slut. Och min serve gick mycket bättre i den här matchen, så det var ju bra :) Vi spelar mot dem om 4 veckor igen, då ska hon få smaka på andra bullar!
 
Har försökt hitta bilder från matchen för dem hade en skolfotograf där, men jag har inte hittat nått på deras hemsida, tyvärr. Det får bli en annan gång.
 
Nu är det dags för sängen.
 
God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0