Feb 6

Jag ska snart gå och lägga mig men tänkte skriva lite här en snabbis. Jag har gått och lagt mig alldeles för sent nu 3 dagar i rad. Har inte kunnat somna tidigt, vet inte varför. Men igår var jag på yoga faktiskt. Det är en lärare som är yoga-instruktör så hon har gratis yoga varje tisdag eftermiddag. Och igår somnade jag faktiskt ganska fort, men det blev ändå sent för jag satt och pluggade alldeles för länge. Men ska försöka gå varje tisdag, det kan nog vara bra :)
 
Och vet ni? Jag jobbade idag i mattelabbet och jag var så himla irriterad på den tjejen jag jobbade med. På kvällarna från 17-19 är vi alltid två som jobbar för det brukar vara mer folk då. Men i alla fall. Förra veckan när jag och Aja jobbade ihop så började jag prata med henne när jag kom in i salen. Typ frågade hur hon mådde och så. Och hon: "Jag mår bra." Sen var den konversationen slut. Hon var verkligen inte sugen på att prata. Och det kom inte en enda person då, så vi satt där alldeles knäpptysta.
 
Idag så var jag nyfiken på om hon skulle vara lika tråkig och osocial. Jag hade kommit till salen innan henne. Och när hon kom in så sa jag hej hej som en normal person skulle gjort. Men hon bara log och skrattade lite nervöst typ. Hon sa inte ens hej. Nähä, skit i det då. Då återgick jag till min dator. Men sen kommer det roliga. Det kommer in en kvinna som börjar prata med mig och som behövde hjälp med matte. Och så kommer det in en kille samtidigt. Han börjar fråga lite grejer som jag svara på också. Aja sitter nu och glor sönder sin bok och bryr sig inte att det kommit in människor. Eftersom jag pratade med kvinnan först så börjar jag hjälpa henne. Killen sätter sig ner och börjar göra lite matte. Men Aja frågar liksom inte ens om han behöver hjälp, eller ens säger att han kan fråga henne något om han behöver hjälp. Jag tror inte ens att han fattade att hon var en tutor också. Sen efter ca 20 min så reste sig killen upp och började gå. Så jag frågade om han inte hade några frågor eller så, men han skulle komma tillbaka imorgon sa han. OCH HON BARA SITTER DÄR OCH INTE GÖR NÅGONTING! Jag blev jättearg, så kan man ju inte göra. Man kan göra sin egen läxa om det inte är någon i mattelabbet, men är det någon som kommer in så får man ju göra sitt jobb.
 
Nä, nu ska jag försöka sova :) Ögonen går i kors nu!
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0