Jan 14

Då var det dags för min sista termin här i USA :) Det känns både bra och dåligt. Det kommer kännas konstigt att inte åka tillbaka sen i Augusti, men sen har jag ju varit här i 4 år så det får allt ta och räcka :) Men frågan är ju vad jag ska göra sen? Ja du, det är en bra fråga som inte ens jag vet svaret på.
 
Jag kom fram till skolan igår kväll vid 19.30. Då hade jag missat middagen och inte ätit sen kl 14 engelsk tid då jag var på London Heathrow. På planet har jag ingen aptit alls, så jag brukar aldrig äta något, och det gjorde jag inte igår heller. Så när jag kom fram till skolan hade jag inte ätit något på ca 12-13 timmar, då var jag ganska hungrig kan jag lova. Så jag tänkte gå till vending machinen (typ varuautomat, vet inte vad det heter på svenska :) ), och köpa nudlar, men då var det ju helt tomt där. Så det slutade att jag åt två små snack bars, så det kändes riktigt bra att äta frukost i morse :)
 
Till en annan sak. Eftersom fotbollens säsong är på hösten så behöver seniors inte vara med och träna deras sista termin på våren, så jag ska inte spela fotboll mer. Men nu fick jag ett mejl från min tränare och han frågade om jag skulle vara intresserad av att vara med i tennislaget. Dem behöver en till spelare annars blir dem diskade, dem har bara 5 spelare nämligen. Det hade varit jättekul att spela tennis, men jag är ju inte så bra. Jag har ju bara spelat på skojs skull lite då och då. Men deras tränare ska skicka ett e-mejl till mig så jag får se vad som händer. Kanske blir så att jag spelar lite tennis, haha :)
 
Och just det, en annan grej som hände på vägen hem igår. Från London så hade jag sådan tur att jag inte behövde åka ensam, för Chris från Tyskland skulle åka med samma plan. Så vi åkte tunnelbana från flygplatsen och på tunnelbanan satt det en man bakom oss. Sen börjar han prata med oss och vi pratar ganska mycket. Det visar sig att han jobbar på en media plattform (typ) och jag tror att han var med och startade upp det. Kollade lite på deras hemsida www.fairobserver.com och det verkar ju lite interessant det dem skriver. När han sen skulle gå av så säger han att vi ska kolla upp hemsidan och skicka ett mejl till honom, och så går han. Så vi vet inte vad vi ska skriva i mejlet :) Sen hade han så konstigt namn så jag vet inte vad han heter :) Men kollade på dem som hade grundat företaget och jag tror att jag hittade honom :) Men funderar fortfarande på vad jag ska skriva till honom :P
 
Nu känns det som att det blev väldigt mycket text så det är väl bäst att ni får se lite bilder med. Här kommer lite bilder från lovet:
 
Freddie skulle jobba sent på nyår och börja tidigt dagen efter, så jag, Jennie, Ida och Freddie firade nyår i förväg :)
 
Det var såklart 3-rätters och jag gjorde efterrätten. Det blev trippel choklad pannacotta och det var riktigt gott :) Och vädligt fina blev dem också :)
 
Dags för förrätten :) Freddie hade gjort jättegod skagenröra på toast. Hade kunnat äta hur många som helst, men eftersom att det bara var förrätt så fick det räcka med en :(
 
Sen blev det bilder framför julgranen :)
 
Sen var det nyår på riktigt två dagar senare :) Då var vi några stycken hemma hos Jennie. Det var knytkalas kan man säga och jag hade hand om potatis. Så jag, med lite hjälp av Tove, hade skalat potatis för 15 personer. Det tog ett tag :)
 
Simon var bålmästare :)
 
Här blev det samma förrätt som hemma hos Freddie :)
 
Ida fuskade lite och körde på samma efterrätt :) Men den här gången blev det med tomtebloss.
 
 
Freddie kom och hälsade på en sväng efter jobbet runt tolvslaget :)
 
Sen blev det en konstig lek :)
 
Och det var typ det :)
Kändes som att det blev ett lång inlägg, så nu har ni lite och göra :) Får väl ta igen nu efter det långa lovet!
 
Nu blir det snart lunch :) Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0