Jan 24

Nu är det mattedags här borta :) Jag och Victor sitter och gör läxa, fast jag ligger lite före för jag började lite igår, så jag passar på att skriva lite medans han kommer ikapp :)
 
Just nu är det tennis varje morgon, och det behövs kan jag lova :) Fast jag har fått ont runt tummen, så jag pratade med den assisterande tränaren och hon trodde att jag höll för hårt. Så jag ska försöka att slappna av lite. Och idag spelade vi inte för det hade regnat så planerna var blöta, så det var bra att min tumme fick vila sig lite. Fast istället så sprang vi runt löparbanan (eller vad det nu heter). En 400-meters bana. Det var längesen jag sprang så mycket så jag blev ganska trött. Fast tennisspelare är inte vana att springa alls så jag kom först ändå.
 
Men imorgon ska vi spela ganska mycket sa tränaren så då får vi se hur det går. Är ganska nervös för första matchen för jag kan inte riktigt reglerna än. T.ex, när det står 15 lika så säger man 15 all. Och om det står 15-0 så säger man 15-love. Vet inte varför dem kallar 0 för love. Sen när man servar så ska man säga ställningen varje gång, tänk om jag säger fel? Det borde vara som det är på dem stora matcherna där dem har en person som håller ställningen åt en :)
 
Nu är Victor ikapp :) Och gissa vad jag ska göra sen, kolla på Harry Potter!!! Dem hade hela boxen här på skolan som man kunde låna så den senaste veckan har jag haft Harry Potter-dagar :) Fast jag började kolla på dem två sista filmerna för jag såg 6:e filmen i Sverige, då var jag tvungen att se dem sista :) Men nu har jag börjat om och är inne på 3:e filmen. Kanske hinner se klart den ikväll :)
 
 
Nu måste jag gå!
 
Ha det så bra :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Gott att formen håller än:)

Svar: ja än så länge :) hihi
lindawikfors.blogg.se

2013-01-26 @ 05:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0