Jan 27

Den här helgen har jag verkligen inte gjort någonting. Igår morse skulle vi spela tennis men då var det blött ute så vi gick en stund till gymmet istället. Sen efter brunchen så kollade jag lite Harry Potter (är inne på 6e filmen nu), strosade runt lite, åt middag och sen målade jag och mina nya tenniskompisar naglarna :) Det var min lördag.
 
Idag har inte hänt så mycket heller. Spelade tennis i eftermiddags. Det var bara jag, Carmen och tränaren, så det var bra för då fokuserade han bara på oss :) Och det känns som att det går framåt i alla fall. Fast tummen är fortfarande lite stel och öm, så det gör lite ont ibland, speciellt när man servar. Och vi gör inga såna där blöj-servar, utan det är riktiga servar med racket över huvudet och så ska det vara en riktig snärt. Men det går ju sådär :)
 
Innan träningen så åkte jag med Luckan till Emeryville för han skulle fixa något med sin telefon. Jag har blivit hans personliga chaufför det senaste :) 
Här kör vi på en motorväg med 4-5 filer. Det är fortfarande lite läskigt, speciellt när det är många bilar på vägen.
 
Här är Bay St, ett litet område med affärer på varje sida på bottenvåningen och lägenheter på övervåningen. Det är jättemysigt där och jag var inte där en enda gång förra terminen. INTE OK! Dem har inte så många affärer, men ett par stycken som är bra i alla fall.
 
Jag kom precis på att jag har glömt att berätta en grej. Det strulade ju så med lektionen i matte förra terminen, för Linjär Algebra blev ju inställd. Så jag visste inte om jag skulle kunna få en minor i matte för jag försökte med allting. Jag kollade på skolor i närheten om det fanns någon klass som jag kunde ta, men det fanns det inte. Var det så att det fanns så krockade det med dem lektionerna jag redan hade. Jag letade också efter en kurs på distans men det fungerade inte heller. Så jag trodde hoppet var ute. Men nu har vi kommit på en lösning. Min lärare som jag hade i Finans och Statistik gick med på att göra en Independent Study med min och Luckan. Den här veckan har jag fixat med signaturer, så på måndag ska jag få den sista signaturen och sen är det klart :) Så jag kommer få en minor i matte!!! :) WOHOOO! (om jag nu blir godkänd i alla kurserna vill säga).
 
Nu ska jag kolla igenom läxan jag har tills imorgon och sen lägga mig i tid så att jag är pigg för tennisen imorgon bitti!
 
God natt :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0