Jan 29

Som lovat så tänkte jag berätta vad jag drömde igår natt.
 
Det började med en konstig dröm. Jag var tillbaka på Vindelgatan där jag bodde när jag var liten. Kommer ihåg att mamma hade lånat mina byxor (som vanligt ;)) och att det var en stor rosa barbie-bil som stog utanför på gården. Men sen var det som att farmor avbröt mitt i drömmen och skickade hem mig till hennes hus, för helt plötsligt stog jag där utanför hennes dörr. Jag ringde på och Fanny öppnade. Hela familjen var där och lagade mat. Sen från ingenstans så kommer farmor gåendes uppför trappan från nedervåningen. Vad konstigt, tänkte jag. Hon kan ju inte vara här. Och så frågade jag henne vad det är som händer. Hon stog där och kollade på mig med sina små gulliga ögon :) Men jag blev jätteförvirrad för hon lever ju inte längre. Men Fanny tyckte inte alls att det var konstigt. Sen sa farmor, "det är okej, det är okej". Och så var det som att jag kom tillbaka till min säng och så klappade farmor mig på kinden och så gick hon precis när väckarklockan ringde.
 
Först så blev jag helt förvirrad och ledsen, men sen pratade jag med Brittany från tennislaget innan träningen och med Fanny, pappa och mamma vid lunch, så då kändes det bättre och jag kom på att det faktiskt var en bra dröm. Jag tror att hon ville säga att det är okej att jag inte är med på begravningen. Vi hade ju en minnesstund med henne innan jag åkte och det kändes jättebra och det var mitt farvär till farmor, och sen tror jag och pappa att hon inte skulle vilja att jag åker halva jordklotet för hennes begravning. Jag hade mitt farväl innan och jag är med i tankarna när begravningen är.
 
Igår hittade jag bilder från i somras när vi var i farmors stuga och spelade hemmagjord golf i trädgården :)
 
 
 
 
Nu är klockan alldeles för mycket! Måste sova så att jag får några timmars sömn innan träningen imorgon :)
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0