8 nov

Då var det dags för att berätta lite mer om Madrid-resan. Nu är vi inne på andra dagen.
 
Vi hade bokat med frukost när vi bokade rummet, det är alltid skönt att få äta något på morgonen. Men när vi kommer ner så läser vi på lappen att man får äta antingen en skål med flingor och mjölk, eller så får man äta en/två rostade små mackor. Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag hade ju inte tänkt mig en stor hotellfrukost, men man kan väl få äta lite mer. Det där var ju bara löjligt. Det var nog det enda dåliga med hotellet faktiskt! Nej, en sak till men det kommer jag berätta om senare. Det hände precis innan vi skulle åka hem :)
 
Kl 11 var det dags för en walking tour som hostelet anordnade. Och det var gratis så det var bra för oss :) Vi gick runt i Madrid i ca 3 timmar och fick se massa olika grejer. Så här kommer lite bilder från touren.
 
 
Caro och jag framför den"berömda" björnen och trädet. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om det. Det är tydligen en symbol för Madrid och det finns massa bilder på den här björnen och trädet överallt.
 
Våran guide och några av dem som gick med oss på touren.
 
Här är vi på ett annat ställe.
 
Caro och jag på Plaza Mayor.
 
Plaza Mayor igen.
 
Sen åt vi churros med varm choklad. Men nu var kl 15 på eftermiddagen och det var svårt att hitta någon restaurang som serverade detta på eftermiddagen. Det här äter man som frukost i Spanien nämligen. Men för en svensk så är det en efterrätt :)
 
Efter det så gick vi "hem" för att sova en siesta och duscha. Sen blev vi faktiskt bjudna på mat. Det var en kille som jobbade på hostelet som frågade om vi ville ha. Han hade en liten crush på Caro ;) Så det var vi och tre andra som bodde på hostelet som fick mat. Och det var jättegott! Han berättade sen att han ville öppna en restaurang! Så gör han det så får vi åka och dit och äta :)
 
På kvällen så gick vi tillbaka till det stället med alla uppträdanden. Vi kollade på flamenco bland annat, och där sprang vi på en som bodde på hostelet som vi hade pratat med tidigare.
 
Flamenco-dansarna. Tyckte synd om dem för det började regna precis när dem skulle börja dansa. Vi hade tur för vi ställde oss under ett tält precis jämte scenen.
 
Efter det så gick vi till gay-området. Det tog ca. 15-20 min att gå dit. Men då hade det slutat att regna så det gick bra. Vi ville bara gå dit att kolla för det var många som sa att vi skulle gå dit. Vi beställde sangria på ett ställe och så fick man en tapas till gratis! Vi fick patatas bravas! Det är typ den bästa tapasen :) Har tyvärr inga bilder från det här. Vet inte varför jag inte tog några :( Efter det så gick vi hem och så gick vi och la oss. Vi var helt slut så mycket som vi hade gått den dagen! Fast det blev inte så tidigt i alla fall. Det blev efter midnatt. Men var ju bara i Madrid i några dagar så vi var ju tvugna att se så mycket som möjligt! :)
 
Sista dagen från Madrid kommer en annan gång!
 
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0