10 okt

Jag som hade bestämt att jag skulle blogga många gånger den här veckan! Attans också, men veckan är inte slut än :)
 
Den här veckan har vi inte gjort något speciellt. Jag har haft lektion, pluggat ganska mycket faktiskt så det är jag stolt över :), och så har vi varit i området el Gotic och Born och så blev det en snabbvisit till stranden idag innan lektionen.
 
I tisdags var det som jag och Paulina gick runt och kikade i el Gotic och Born. Det är typ den gamla delen av Barcelona med massa småvägar hit och dit, så det är bara att gå och så får man se vart man hamnar :) Det finns många små och udda affärer, vissa med jättefina grejer. Vi gick in i en affär som hade massa fina gamla klockor i alla möjliga former! Hade jag kunnat ta med en sån i resväskan hade jag köpt en! Det finns massa roliga klädbutiker också men jag köpte faktiskt inget den här gången :)
 
Här är en av alla mysiga små gator!
 
 
 
Gick förbi det här skyltfönstret och det planschen i mitten satt uppe i mitt och Ericas rum när vi var roomies mitt tredje år på HNU. Så jag var tvungen att ta en bild och visa henne! :)
 
 
Alla spanjorer här i Catalonien älskar ju just Catalonien. Dem vill ju bli självständiga så deras flagga ser man överallt hängandes från balkonger!
 
 
 
Naturligtvis var vi tvungna att äta lite italiensk glass också :) Och det här stället hade en liten speciell smak, nämligen marijuanasmak, hmmm? Vi smakade inte på den utan tog det säkra kortet, choklaaaaad!! Och den glassen var en av det godaste jag smakat på, den var så mjuk! Inte alls som svensk glass!
 
 
 
Idag åkte vi som sagt till stranden. Prognosen sa att det skulle bli fint väder nämligen, så vi får passa på! Jag och Pauline skulle träffa Kat på metrostationen vid stranden, men Paulines alarm fungerade inte så hon vaknade 15 min innan vi hade planerat att gå. Så vi var 10 min sena. Kat var inte där så vi väntade några minuter ifall hon också var sen, men vi antog att hon redan hade gått. Så jag och Pauli gick till stranden (utan att hitta Kat). Efter en stund så hör vi någon ropa på oss, då är det Florine (våran roomie) och hennes kompis Fleur som ligger precis en bit bort. Så vi lägger oss jämte så klart :) Efter en stund så hör vi någon annan ropa, då är det Kat som kommer gåendes! Hon hade också försovit sig, haha! Så vi blev några stycken som låg där och pressade till slut :)
 
Så här varmt hade vi det idag! (Men det märks att det börjar bli kallare för det var kallt på vägen hem från skolan idag)
 
 
Igårkväll träffade jag Kat och två kompisar till henne på kvällen. Vi gick till en liten restaurang och drack sangria och så åt jag creme brulee! Det var såååå gott! Måste äta det lite oftare bara för det ;) Vi var inte där i mer än en timme, så efter det gick jag och Kat hemåt.
 
Nu ska jag sova tänkte jag. Imorgon ska jag springa lite tror jag och sen göra klart min läxa. Lektionen börjar tidigare imorgon, kl 14, för våran lärare hade något möte.
 
Buenas noches!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0