13 okt, igen :)

Hola!
 
Nu har jag och Paulina kommit hem från Sitges. Det har varit en lång helg och jag har inte fått någon vila alla, haha :) Så nu är jag väldigt trött! Ska plugga lite spanska och sen gå och lägga mig tror jag. Men först ska jag berätta lite om helgen.
 
I fredags gick jag, Paulina, Kat och Desi till Opium, en av strandklubbarna här i Barcelona. Dem ligger precis på stranden så dem är väldigt populära på sommaren. Nu när hösten nästan har kommit så är det inte lika mycket folk där. Men det slutade att vi hamnade på VIPområdet på ett Bachelorparty :)
 
På lördagen kom Kat till oss vid 11.30. Vi åt frukost ihop (jag, Kat och Paulina) och sen begav vi oss av för att ta oss till Tibidabo, ett berg typ med en kyrka och en liten nöjespark med väldigt fin utsikt över hela Barcelona. Det tog ganska lång tid att ta sig dit. Först tog vi tunnelbanan till Catalunastationen, där var vi tvugna att byta till en annan tunnelbana. Sen när vi var framme var det lång kö till en spårvagn som skulle ta oss uppför en backe. Vi frågade hur lång tid det skulle ta att gå och vi bestämde oss för att 30 min inte var så farligt :) Så vi började traska uppåt.
 
Den lilla spårvagnen
 
Sen när vi kom fram så skulle man ta en annan "spårvagn" från 1500-talet som kunde gå sönder när som helst. Och den här tog oss uppför dem brantaste backarna! Men vi klarade oss som tur var!
 
Så här brant var det!
 

Pauli, jag och Kat. Utsikten kom tyvärr inte med så mycket.
 
Här är utsikten och en del av nöjesparken! Hade varit collt att få en panoramabild, men det fixar inte lille Morgan (min kamera).
 
Efter att ha gått runt och kikat överallt så var det dags att äta något. Vi satte oss på en liten restaurang uppe på berget. Innan vi beställde så kom servitrisen in med pizza till dem som satt gämte oss, och den såg så himla god ut att vi var tvugna att pröva. Och den var lite god som den ser ut :)
 
 

På hemvägen så tog jag och Kat vägen förbi affärerna för att kika lite. Hon behövde köpa något nytt och jag tycker aldrig det är tråkigt att gå i affärer, även om man har gått och gått i flera timmar :) Det slutade att jag handlade lite jag med, typiskt! Köpte ett halsband och några armband och en kjol. En till kjol!! Jag vet inte varför jag har börjat gilla kjolar så mycket, det var tredje jag köpte nu här i Barcelona. Men den här var en långkjol faktiskt! :)
 
När jag sen kom hem så var jag helt slut och ville bara gå och lägga mig, precis som Pauline skulle göra! Men Desi och Florine (som bor i våran lägenhet) skulle gå med två andra tjejer till en Oktoberfest precis i närheten och dem ville att jag skulle följa med. "Jag har ju inte åkt till Barcelona för att sova", tänkte jag. Så jag följde med. Dem hade några karuseller och så var det ett stooooooort tält med massa bord och alla drack öl och dansade på borden. Men jag var så himla trött så jag gick hem vid 00.30. Jag skulle ju upp vid 8.00 dagen efter för att åka till Sitges med Pauline. Men det går ni höra mer om imorgon, nu ska jag plugga :)
 
Adios!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0