2 Okt

Det är oktober redan. Och idag är det exakt en månad tills jag kommer hem :) Tiden går fort!
 
I söndags åkte ju jag och Paulina till La Sagrada Familia. Vi har båda varit där förut, men bara utanför. Så nu var det dags att gå in i kyrkan som aldrig kommer att bli klar :) Det är verkligen som en arbetsplats där.
Förra gången när jag, Nathalia och Carolin var där så var det inte så lång kö när Nathalia skulle gå in. Men naturligtvis ska det var ett helt kvarter lång kö när vi ska in. Så det var ju bara att börja köa. Jag trodde att det säkert skulle ta 1.5 timma innan vi kom in, men vi klarade oss på en timma. Men jag vet inte riktigt om det var värt pengarna och tiden faktiskt, då är kyrkan finare utifrån tycker jag. För jag kom in och kände mig klar efter 5 min, men sen gick jag runt lite mer bara för att, haha. Efter 30 min så kände vi oss klara men vi gick till museumet också, så vi var inne i kyrkan lika länge som vi stog i kö :)
 
Så här såg det ut inne i kyrkan. Det var ju fint men man tror att det ska vara "något extra" eftersom utsidan är så himla fin och speciell!
 
Men vi hade ju tur som fick se kören från Finland sjunga. Det stog att dem kom från den delen av Finland som pratar svenska, så de flesta låtar sjöng dem på svenska. Och det var ju lite kul tyckte jag. Men det måste vara något påhittat språk för jag hade ingen aning om vad dem sjöng om, haha!
 
Igår gick jag, Paulina, Desi och Kat till en restaurang/bar i närheten av våran lägenhet för att kolla Barcamatchen. Vi hade tur och fick första parkett, även om vi kom några minuter innan matchen började. Det var bara två gubbar som satt där inne. Men bara några minuter senare så var dem flesta stolarna upptagna, alla spanjorer är ju alltid ute i sista stund :)
 
Men det var roligt att sitta och kolla på matchen med massa Barcare (?). Försökte förstå vad kommentatoren sa men ha pratade ju alldeles för fort! Jag hade inte en chans. Hörde något ord lite här och där, men annars så förståg jag inte någonting :)
 
Nu är det dags för lektion,
 
hej då!

Kommentarer
Postat av: toveee

Men oj ska du redan hem om en månad?? Ja shit vad fort det har gått!
Haha åh jag hatar när man slösar pengar på något som man inser var helt ovärt...

2013-10-03 @ 21:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0