24 okt

Hola!
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag tror att det blir en shoppingdag imorgon innan lektionen. Efter lektionen idag så gick jag hem och lagade lite pasta carbonara (igen) och sen åkte jag in till Placa Catalunya för att gå runt och kika lite. Har inte sett det så mycket på kvällen nämligen. När vi har lektion på eftermiddagen så blir det att man gör alla grejer innan, för efter kl 19 så känns det inte lönt att gå och kika i affärer. Tror dem stänger 21, men först så ska man ta sig dit och så. Det blir inte så mycket tid över då. Men det var väldigt mysigt där på kvällen också. Jag valde att gå nerför gatan som ligger paralellt med La Rambla och jag ångrar verkligen att jag inte gått dit tidigare! Det fanns massa affärer och det var jättemysigt där! Några affärer var fortfarande öppna och jag var tvungen att säga till mig på skarpen för att inte gå in. Måste ju hålla mig till imorgon :)
 
Sen åkte jag hem för att kolla klart Elfsborgsmatchen. Missade första 25 minuterna. Typiskt att dem inte fick in bollen! Dem hade ju några fina chanser. Tusan...
 
Har inte hunnit kolla igenom bilderna från Madrid än. Kanske hinner det imorgon, beror på hur länge shoppingen håller i sig ;) Men snart så ska ni få lite mer info från resan!
 
Nu måste jag gå och lägga mig! Och vet ni, jag har bara 5 spanskalektioner kvar! Och snart har jag bara en vecka kvar i Barcelona... Tråkigt :(
 
Ha det så bra där hemma!
 
Que duermas bien! (=sov gott)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0