27 okt

Heeejsan!
 
Idag blir det stranden för mig och Pauline men jag är redan klar så jag tänkte uppdatera er lite om vad som har hänt tills hon är klar att gå :) Vi skulle ju dra tillbaka klockan så när jag kollade på min klocka när jag vaknade så trodde jag att den stog på 13. Neeeeej!! Tänkte jag, nu måste jag skynda mig. Så jag flög upp och hämtade en skål med flingor och mjölk. Men sen efter en stund så kollade jag på klockan igen, 11.15. Va? Så nu var klockan bara 10.15 helt plötsligt. Kollade jag på klockan upp och ner när jag vaknade eller? :) Men det var ju bra för nu har jag tid att skriva lite här :)
 
Igår var det ju El Clásico!! Jag, Pauli, Desi och Camilla gick till en restaurang/bar vid en gata vid La Rambla för att kolla på matchen. Men innan det så hade jag och Pauli åkt till Plaza del Sol för att äta lite. Där har dem ju den bästa Patatas Bravas med allioli! Fast vi luktade inte så gott i munnen efteråt. Efter det åkte vi hem för att gå till restaurangen/baren tillsammans med Desi och Camilla. Och det var ett väldigt mysigt ställe. Glömde tyvärr kameran men Camilla tog en bild på oss!
 
 
Först trodde jag inte att det skulle komma så mycket folk för det var ganska glest vid 17.30, och matchen började ju kl 18. Men spanjorer är ju alltid ute i så god tid, haha. När matchen började så var det ganska fullt faktiskt och det var kul att kolla på matchen med massa Barca-fans! Hade ju hellre gått på matchen men kände att dem här priserna var lite väl höga för en 90-minuters match, eller var tycker ni? :)
 
 
Igår så var det lite mulet på förmiddagen så jag och Pauli bestämde oss för att shoppa lite. Jag tänkte att jag får passa på att shoppa massa nu innan jag åker hem så jag hade laddat kortet! Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det var Pauli som shoppade mest, haha. Jag shoppade bara en klänning.
 
I torsdags kväll så åkte jag in till Placa Catalunya för att kolla runt lite. Har inte varit där så mycket på kvällen nämligen.
 
 
Kolla termometern. Jag gick runt i shorts och linne och klockan var ca 21. Om en vecka kommer det vara ett minne blott!
 
 
Nu ska jag njuta av stranden. Det kan nog bli sista stranddagen? Vem vet...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0