28 okt

Hejsan alla hemma i stormen!
 
Jag hoppas att ni alla mår bra. Läser på Aftonbladet och lyssnar på Aftonbladet TV-Live där dem pratar med personer som ringer in. Och det låter ju lite läskigt! Har kollat på bilder också och det ser ut som att det är en riktigt stark storm! Uscha!
 
Här i Barcelona har vi inte haft oväder idag inte. Det har varit fint och jag och Pauli gick faktiskt till stranden igen. Nu var det faktiskt sista gången, haha! Imorgon blir det regn så jag ska åka och shoppa lite. Pauli vill sova ut imorgon och Florine har sin syster här så jag får gå på en shoppingrunda själv. Men det blir bra det med.
 
Efter lektionen gick jag och Pauli till Dominos Pizza för att köpa med oss pizza hem. Så det blev en lugn måndagskväll i våran lägenhet. Kollade andra halvlek av Elfsborgsmatchen också. Grattis till Malmö!
 
Nu är jag så trött så jag ska kolla på en film, en spansk film som våran lärare rekomenderade. Kommer inte ihåg vad den heter men jag har det nerskrivet. Och vet ni, jag hittade en sida där man kan kolla på serier med spansk text! Kollade Pretty Little Liars där igår och det är nog bra övning tror jag. Det ska jag fortsätta med när jag kommer hem :)
 
Jag, Camilla (som åkte hem idag) och Pauli på Opium Mar i lördags :)
 
Nu är vi bara 3 stycken här i lägenheten, det är lite tomt. Camilla åkte hem idag och Desi har flyttat till en egen lägenhet. Hon ska stanna till februari så hon letade efter en egen lägenhet för det blev billigare än att gå genom skolan. Hon blev av med sitt bankomatkort också i lördags. Jag skulle hjälpa henne att ta ut pengar för det är annorlunda här än i Brasilien. Men automaten åt upp kortet, det kom inte tillbaka! Så hon är lite stressad över det nu. Jag håller tummarna på att det löser sig. Hon har i alla fall fått tag på en fin lägenhet :)
 
Nu blir det filmmys här!
 
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0