31 okt

Nu är det redan sista oktober och det betyder att jag har min sista lektion idag. Tänk att jag redan har varit här i 10 veckor. Det har gått så himla fort!
 
Igår gjorde jag ett prov för att se vilken nivå jag ligger på. Det är inget man måste göra men jag måste göra det för att få CSN-pengar. Så igår gjorde jag inget speciellt. Pluggade lite innan provet och sen hade jag lektion efter. Vi får resultatet och ett diplom idag så jag får se hur det gick. Det var ganska svårt faktiskt, trodde inte det skulle vara så svårt. Man fick bl.a. en text man skulle läsa och sen svara på frågor och jag fick nog läsa den 5 gånger för att förstå hälften! Spanskaboken som jag läser är till och med lättare att förstå!
 
Idag har jag tvättat lite och så gick jag runt och shoppade med mig dem sista grejerna. Köpte med mig en till spanskabok så jag har något att göra nu när jag kommer bli arbetslös ;) Och så köpte jag med mig Herbal Essences schampoo och balsam till mig och Ida. Hon är galen i det och det finns tydligen inte i Sverige längre. Igår var det väldigt kallt här, fick mig ett smakprov om hur det kommer vara när jag kommer hem. Men idag var det shorts och t-shirt-väder igen! Trodde verkligen inte att det skulle vara så varmt så här sent på året, men jag klagar inte :) Det kommer ligga på 21-22 grader hela nästa vecka också. Och så kollar jag på vädret i Borås: 8-9 grader och regn...
 
Nu ska jag fixa iordning allt för min allra sista lektion här i Barcelona.
 
Hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0