6 Okt

Hola!
 
Hoppas allt är bra hemma i Sverige! I helgen har vi haft fullt upp, men det har varit roligt :)
 
I fredags var det jag, Pauline, Desi och massa holländskor som gick ut. Vi gick till Opium Mar som ligger precis vid stranden. Det var väl helt okej, men alla ställen stänger ju så himla sent! Klockan 5 kände jag att jag ville gå hem, med eller utan dem andra :) Men dem kände att det räckte som tur var. Men det var ju lika mycket folk kl 5 på morgonen fortfarande. Vet inte när dem stänger egentligen!
 
I lördags åkte jag och Pauline till stranden. Vi har nog inte så många stranddagar kvar för det börjar bli kallare och regnet börjar komma, så vi fick passa på att sola lite! Sen åkte vi hem för att äta och göra oss iordning för matchen. Det var äntligen dags att få se Camp Nou och Barca live! Vi bestämde oss för att ta tunnelbanan till stadion, och vi var inte dem enda som skulle göra det!
 
 
 
Det var ganska fullt kan jag lova!
 
Men vi kom fram till slut, och det var ju inte svårt att hitta stadion, det var bara att följa strömmen :) När vi skulle köpa biljetter på Barca's hemsida så var det nästan slutsålt. Det fanns bara massa ströplatser lite överallt. Men vi hade tur som hittade två platser jämte varandra. Så vi trodde ju att det skulle vara fullsatt, men det var det ju inte alls! Den här bilden är innan matchen börjar, så det kom lite mer folk :)
 
 
Sen hade dem världens minsta klack ju! Guliganerna hörs ju mer! Eller så var det för att vi satt på andra sidan och inte hörde så mycket, men jag trodde att det skulle vara mer tryck liksom. Det var ju nästan helt tyst under matchen. Men det kanske är så det är i Spanien. Dem hade inte ens en kommentator som skrek "Goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool" när det blev mål! ;)
 
 
Fast när det väl hände något, som när Neymar ramlade i straffområdet två gånger i rad inom 1-2 min, så var inte plubliken så tyst kan jag lova. Jag blev nästan lite rädd :/
 
 
Med biljetten så fick man gå på valfri Barcamatch (handboll, futsal, basket) inom samma vecka som fotbollsmatchen. Jag kollade upp om det var något som jag ville se och jag hade sådan tur att det var en handbollsmatch på söndagen, idag! :) Det var så längesen jag såg handboll så jag var tvungen att gå! Jag saknar den sporten!
 
 
 
 
Matchen började 12.30 och Barca var helt överlägsna! På eftermiddagen/kvällen åkte jag och Pauline för att gå på bio och öva på spanskan lite. Hon hade hittat en biosalong som visade Before Midnight och det skulle inte vara dubbat men med spansk text. Så det var ju perfekt! Innan bion så stannade vi på ett ställe för att äta lite tapas! Det blev patatas bravas med aioli och en potatisomelett. Och det var sååååå gott!
Sen köpte vi lite godis och gick iväg till bion. Filmen var väl inte den bästa jag sett. Den hade liksom ingen handling. Om jag skulle förklara vad den handlade om så skulle jag säga att dem pratade i bilen, dem pratade vid middagen, dem gick och pratade, och dem pratade på hotellrummet. Det var typ det som hände. Dem pratade!
 
 
 
Nu ska jag nog läsa lite i min spanska bok som jag köpt :) Det går sakta men säkert framåt, har nog läst 20 sidor, haha! Men jag förstår faktiskt mer än vad jag trodde, trodde att jag skulle vara helt lost. Men det går ganska bra!
 
Buenas noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0