1 Sept

Nu är det söndag och det betyder att jag redan varit här i en vecka. Den här veckan har gått jättefort, så det dröjer nog inte så länge innan jag är hemma igen. Men innan dess så har jag massa spanska och lära mig och massa saker kvar att göra :) 
 
Barcelona är ju en ganska stor stad så det finns ju massa grejer man kan göra. Jag har haft fullt upp varje dag! Nu är nog första gången som jag har några timmar på rummet, annars har man kommit hem och sen skyndat sig för att man ska iväg igen. Men man hinner ju med mycket när man utnyttjar alla timmarna :)
 
Idag var jag, Nathalia och Mustafa på ett museum, kommer inte ens ihåg vad det heter. Men det var jättefint utanför! Vi ska gå tillbaka ikväll för att kolla på fontänshowen! Det var tydligen någon kung som bodde där innan. Men tillbaka till museumet, det var det tråkigaste jag nånsin gjort! Kändes som att jag slösade bort 3 timmar av mitt liv, haha. Jag och Mustafa gick ungefär i samma tempo. Skummade igenom tavlorna och skulpturerna, men Nathalia däremot. Hon kunde stå vid en tavla i 10 min, haha. Det fanns 4 olika delar och jag och Mustafa gick igenom alla. Sen väntade vi på Nathalia i över en timma och då hade hon bara sett två, haha. Men hon gick inte igenom dem två sista som tur var!
 
Sen skulle vi gå till Picasso Museet. Just det, orsaken till varför vi hade en museum-dag var för att det är gratis på nästan alla museum den första söndagen i varje månad. Hade ju aldrig betalat för att gå in ;) Men när vi kom till Picassos ställe så var det hur mycket folk som helst. Vi skulle ställa oss sist i kön, men kön tog aldrig slut! Vi stog i kön i ca 5 min men sen gav vi upp. När vi gick tillbaka så filmade jag hela kön så ni kan kolla på filmen här nere om ni vill, då förstår ni hur lång den var :)
 
 
I fredags var jag och Nathalia i Parc Guell, det är den parken där Antoni Gaudi har gjort massa skapelser :) Tog massa bilder därifrån men det här är ett film inlägg, så här kommer ett klipp på en utkiksplats. Vi kunde se utöver hela Barcelona! 
 
 
Håller på och fixar lite bilder så det kommer snart, hoppas jag!! :P
 
Hej så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0