2 Sept

Hejsan :)
 
Nu är jag redan inne på andra veckan här i Barcelona, tiden rusar iväg när man har roligt :) Just nu står jag och kokar makaroner faktiskt. Jag har blivit expert på gasspisar nu! Snart blir det pasta carbonara (fast färdigköpt sås).
 
 
Idag på lektionen kände jag mig mycket mer bekväm med att prata spanska, det var faktiskt roligt till och med. Förra veckan så kände jag att det var lite jobbigt och jag tyckte att jag var jättedålig. Men jag kommer ihåg att jag hade svårt med engelskan första året i USA också. Där tog det nästan 2 månader innan jag kände mig bekväm att prata med vem som helst. Först pratade jag med Maria, min roomie, och Heidi i fotbollslaget. Sen blev det några fler och till slut kände jag att jag kunde prata med alla :)
 
Men så lång tid får det inte ta med spanska. Nu vet jag ju att man måste prata för att lära sig. Det gjorde jag ju inte i USA. Då pratade jag inte för att jag var rädd att säga fel, men nu ska jag prata och blir det fel så lär jag ju mig :) Jag ich Nathalia har bestämt att vi ska prata med spanska med varandra också, det är bra. Men det är lite tråkigt för hon åker redan på lördag. Hade varit kul om hon stannade längre :/ 
 
Just det, jag köpte mig ett par nya springskor imorse från Nike :) Jag gick hem och bytte om till träningskläder med en gång för att prova dem. Så det blev en liten springtur till Parc Montjuic som ligger i närheten. Men på kartan så ser det så grönt och fint ut, men jag såg knappt nått gräs! Bara massa grusstigar, byggnader och trappor! Jag ville ju springa i naturen. Jag tror inte att jag såg hela för det är ganska stort så jag hoppas att jag missade det :P Eller så är det så deras parker i Barcelona ser ut, för jag blev lite besviken på Parc Guell också. Där fanns det inget gräs alls! Det var bara stigar och grus. Men det var ju verkligen fint, men det hade varit mycket finare om det var som en svensk park ;)
 
Ikväll ska vi gå på välkomstpartyt igen. Dem har samma grej varje vecka eftersom det kommer nya studenter varje måndag. Och här går man ut så himla sent, man ska inte träffas förrän vid midnatt. Då brukar ju jag sova REMsömnen! Jag får försöka hålla mig vaken!
 
Hörs en annan dag!
 
Kramis
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0