25 Sept

Hola amigos!
 
Igår firade man Mercé här i Barcelona. Vet inte riktigt vad man firar faktiskt men det var en röd dag i alla fall. Så jag och Paulina bestämde oss för att vara riktigta Barcelonabor. Vi tog tunnelbanan till Placa Catalunya och kollade lite. Det var någon som uppträdde men det var ingen bra musik, haha. Så vi gick längs Ramblan istället.
 
 
Här är vi på Placa Catalunya. Det var inte så mycket folk som jag trodde, kanske för att artisten inte var så bra ;)
 
 
Sen gick vi vidare till Parque De La Ciutadella som låg lite längre bort. Där hade dem fixat med massa matställen och uppträdanden. Men det var mest för barn...
 
 
Efter att ha gått i någon timme så tog vi en paus vid "sjön" som finns i parken. Där kan man hyra båt och ro omkring om man vill :) Men det gjorde inte vi utan vi satte oss på en bänk och kollade istället.
Sen åt vi en hamburgare som inte var så god och så gick vi vidare till tunnelbanan.
 
Senare på kvällen vad 10.30 gick jag, Paulina och Ronja (en tjej som bor med oss) för att möta upp Kat (som går i min klass). Vi gick till ett litet ställe för att äta lite innan fyrverkerierna som skulle avsluta den här dagen.
Efter att ha ätit alldeles för mycket så gick vi till Placa Espanya, och det var så himla mycket folk! Det finns en rondell i mitten av Placa Espanya och jag tror det är 5 vägar som "connectas" med den. Alla vägarna var avstängda för det var folk överallt!
 
 
 
 
Försökte filma lite över folkmassan (och fyrverkerierna såklart!).
 
 
Nu ska jag gå och handla innan lektionen.
 
Un abrazo! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0